tisdag 10 april 2012

Så...

Vardag igen. Helgen har varit väldigt trevlig, Eskilstuna levererade. Det är ju helt galet att vi träffas så sällan, det är ju inte speciellt lång att åka :/ Olle skötte sej exemplariskt både i bilen och på plats, smått mallig blir man ju :)

Vi/Olle har gått över till att sova en gång om dagen nu, det är lite kämpigt att hålla honom vaken till efter lunch men det är det värt. Om han sover innan lunch klarar han inte att hålla sej vaken till nattningen, och sover han en gång till på eftermiddagen blir han vaken för länge på kvällen... Man har ju blivit lite bortskämd med egentid på kvällarna så tänken på att ha honom vaken till 21 känns inte som ett alternativ ;)
Men jag antar att det tar någon vecka eller två för honom att lägga om tiderna... Och för mej oxå! Nu när han sover efter lunch rubbas alla rutiner och jag tycker det är skitjobbigt att planera utfärder. Tänk vilken vanemänniska man blivit! Idag ska vi in till stan och göra några ärenden och jag vet fan inte vilken tid vi ska åka in. Åker vi nu är risken att han somnar stor. Och ska vi vänta till efter han sovit är ju klockan 14 innan vi kan sticka, och då är ju hela dagen borta. Eh, vi sticker nu vid 10, jag får väl slänga åt honom en banan eller nåt som kan hålla honom vaken i bilen ;) Vi får ta en lunch på stan helt enkelt så kan han sova medan jag ränner runt och gör ärenden. Första stoppet går till försäkringskassan och därefter måste jag antagligen tröstshoppa en vårjacka till Olle ;)

1 kommentar:

Kajsa sa...

Åh, tröstshopping. I like!