tisdag 10 april 2012

Korkade mamman!

Ja, det gick ju som det gick med sovningen idag. Olle slocknade i bilen påväg in till stan redan 10.15 och sov en timme. När vi åkte hem vid 14 somnade han igen, kl 15 gjorde jag ett väckningsförsök som resulterade i att vi somnade i soffan båda två och sov till 16.20 när Christopher kom hem! :o När jag kom hem från träningen nu vid 19.15 stod Olle och gnällde vid bänken och jag sa att "Nej, Olle du får inte klättra på bänken... kom och lek här ist..." Men han gav sej inte så jag provade med att ge honom kex som stod på bänken ifall det var det han var ute efter men han bara skakade på huvudet och blev argare och argare. Till slut lyfte jag upp honom och frågade vad han ville ha, uppgivet tittade han på mej och pekade på vällingen! Stackars barn!!! Jag antog att han skulle vara vaken länge ikväll eftersom han sovit så mycket. Men icke! Christopher tog på pyjamasen och jag gjorde välling och när den var uppdrucken somnade Olle bumms i sängen... Ibland är mamman bra korkad!

Dagen har iaf varit till belåtenhet! Besöket hos FK gick snabbt och enkelt, vårjacka är inhandlad till en billig peng, träningen gick okej och jag har en behaglig känsla i kroppen :)
Dessutom har jag och Olle varit runt på ett par bilfirmor och kollat på en ny bil, jag tror jag blivit volvofrälst! :/ Shit vad jag närmar mej 30! Volvo har aldrig intresserat mej förr men idag hittade jag en som jag blev riktigt sugen på... Dock är det en annan som provat den och har tills imorgon på sej att bestämma sej, jag misstänker att han tar den eftersom jag sällan har någon tur. Men om inte så lånar jag hem den redan imorgon och känner mej för lite. Det är dessutom en diesel-traktor, men vaffan det går ju inte att åka bensinare 7-8 mil 3 dagar i veckan på mammapeng och en halv lärarlön! Vi får väl se hur det blir helt enkelt, men när tanken är tänkt hos mej brukar det kunna bli svårt att hejda den ;)

Nu ska jag slänga färg i håret och göra mitt bästa för att undvika hockey-slutspelet :)

Inga kommentarer: