fredag 30 december 2011

30 december

Imorgon är det nyårsafton. Idag är alltså sista "vanliga" dagen 2011.
2011 detta fantastiska år! Tänkte skriva en snabb resumé av året som gått men jag ger upp redan innan jag försöker. Det skulle antagligen bara sluta i att jag blir sittandes stortjutande framför datorn och skriver om hur otroligt fantastisk Olle är, och det vet ni ju redan ;)

Imorgon är dagen fullspäckad. Vi firar alltid nyår i Vik och det ska vi göra i år oxå. Nu har ju alla barn dessutom eftersom vi alla slog till och fick barn under 2011 så här ska det firas med bravur! Dagen börjar med picnic vid sjön. En gullig och mysig tanke men praktiskta jag ser fram emot det med skräck. Att sitta i vagnen är inte aktuellt för Olle så det kommer sluta med att jag och Christopher springer runt ochjagar honom vid vattnet, vid elden och i skogen. Dessutom gör ju den bara marken att Olle kommer stoppa magen full med kvistar, löv och stenar. De andra familjerna har större/mindre barn som går att underhålla på annat sätt/säga åt vad dom får göra och inte. Olle är ju i en ganska besvärlig ålder när det handlar om sånt. Men det kan ju bli alldeles, alldelea uuuunderbart också, och men min inställning kan det ju bara bli bättre ;)
På kvällen blir det middag med tillbehör och fyrverkerier. Vi ska vara hemma hos Lars och Jessica, och Maja är ju så liten att det inte är barnsäkrat at all, så med handen på hjärtat tror jag att jag kommer kunna njuta av firandet först efter att Olle somnat.
Förr har man tyckt att småbarnföräldrar varit lata när dom alltid vill att man ska komma till dom och hälsa på istället för att dom kan komma. Nu har jag full förståelse för det. Jag tycker att det är skitjobbigt att hälsa på i "osäkrade" hem eftersom det bara blir ett evigt passande...

USCH! Vad negativ jag låter!!! Det är ju såklart fantastiskt roligt med en nyfiken och glad kille oxå! Det är bara det att det är lite svårt att koppla av, det är allt.

Förra året den här tiden (ja, nu tänker jag bli lite sentimental ändå) satt jag smällfet och knep för fulla muggar för att inte föda innan nyår. Satt och läste sms från denna tid förra veckan och jag måste bjuda på en konversation:
30 dec:
Har Olle hittat ut än?
Nope... Och nu får han ta me tusan stanna två dygn till! :)
Knip!

1 jan:
Är Olle här?
Ja, glömde jag säga det? :P Nej, han har inte kommit :)
Höhö. :P Gott nytt år då och grattis till en 2011!

3 Jan:
Nu då?
Nä...

4 jan:
Bäbis ute?
Väldigt inne...
Ämen!

Därefter tog smsen slut, kan det vara så att Liv insåg att det började bli farligt att fråga? ;) Gud vad jag längtar tills ex. Liv och alla andra "tjatare" sitter med stormagar och väntar dag etfter dag, åh vad jag ska fråga :P

Nä, nu drog Olle igång speldosan i sovrummet... Det brukar betyda att han är vaken :)

Inga kommentarer: