tisdag 20 december 2011

Sömnrutiner...

Jag tänker inte klaga över att jag fått sovmorgon två dagar i rad, det tänker jag absolut inte göra!
Men lite knas blir det allt. Förra veckan och veckorna innan den brukade Olle ta sin första lur vid 8-snåret, nu lurar han 10.30-12 istället... Förra veckan och veckorna innan den burkade Olle ta sin andra lur vid 13, nu verkar han inte ha en tanke på någon lur.
Tänker han börja sova EN gång om dagen nu?! När börjar dom med det, nyss sov han ju tre gånger om dagen? Jag blir helt förvirrad! Och om han nu inte tänker sova mer idag, när ska jag då städa? Det är nämligen helt omöjligt med Olle i hasorna. Jag plockar undan en sak och han plockar fram två! Och hur ska det bli imorgon när vi måste åka hemmifrån runt 7? Tänk om han inte vaknat då? Ska jag ta med honom till jobbet i pyamas?! Va? Va? Va?!

1 kommentar:

Fia-mamma till Edison sa...

Oj, har han sovit tre gånger till nyss?! Edison har bara sovit två gånger sen tidigt i höstas nån gång han. Frågade en kompis idag som har många barn när de brukar börja sova bara en gång och hon sa runt året ungefär! En längre lur efter lunch ska de ju helst sova när de går på dagis sen tydligen :)