onsdag 14 december 2011

Sömngångare

När jag var liten gick jag mycket i sömnen, vilket resulterade i en massa tok. Kissade i källartrappen osv. Brorsan var likadan och pappa med. Olle har tidigare "pratat" en del i sömnen men igår fick jag bevis på att han även går i sömnen! :o När jag gått och lagt mej tittade jag på en film i sängen. Två gånger tittade jag åt Olles säng eftersom han bökade runt så mycket. Båda gångerna både kröp, satt och ställde han sej upp med ögonen stängda och sovande. Jag lade ner honom igen och han sov vidare som om inget hade hänt... Puh! Det blir spjälsäng till 15-årsdagen för honom ;)

Äckelvarning:
Idag fick jag åka hem från jobbet, hade lektion 40 minuter och hade då rännt på toa 6(!!!) gånger. Otrevligt värre så jag tog min väska och brassade hem. Nu har det gått några timmar och ett antal "tömningar" och jag mår mycket bättre. Jag köpte en sallad på statoil och åt till lunch, troligtvis är det den som är boven i dramat, men jag blir hemma imorgon oxå ifall att det var en släng av magsjuka. Trist som fan att missa en arbetsdag om man mår bra, helst såhär i slutet av terminen. Men jag vill absolut att mina elever/kollegor håller sej hemma en dag extra om de haft magproblem/magsjuka så det är väl bäst man lever som man lär.

En piltanget är spårlöst borta från datorn oxå. Jag har en som är skäligen misstänkt för detta men beviset lär dröja ett par dagar antar jag... Maria, har du hittat musplattan?

3 kommentarer:

Fia sa...

Haha jag var utan pg up-tangenten någon vecka jag också :P Klåfingerungar!

Mia sa...

Hahaha nope, musmattan is gone forever. Jonas tyckte vi skulle göra en med ett personligt motiv på men jag tror han är lite påverkad av den här hysteriska "trycka upp grejer på Hannes i julklapp"-hetsen som råder nu i juletider.

Mia sa...

...måste ju säga att det här nya brottet talar till Olles nackdel. :) Men Olle har lyckats bra med att få oss att tänka på honom dagligen. Varje kväll vi sitter vid datorn så mumlar nån av oss "men var kan han ha lagt den" som två gamla pensionärer. Det är ett mysterium. Ett charmigt mysterium.