måndag 5 december 2011

Handarbete.

Det blev inget målat idag, pappa kom fel tid så vi fick skjuta på det. Vad jag däremot har gjort är att jag har städat. Inte städat genom att tända doftljus och kasta en pläd över kläderna som ligger och dräller i soffan. Jag har städat sådär som vuxna gör, torkat av bänken, dammat hyllor och plockat undan saker som står på fel plats. Detta har nu resulterat i att mina händer är som katrinplommon och manikyren är som bortblåst. Däremot är det ganska fint, iallafall i köket som egentligen är det enda rum jag hann städa innan jag tröttnade. Jag måste gå upp i arbetstid så att jag kan anlita ett proffs som kan komma och städa på torsdagar. Torsdagar är bra dagar. Fredagar vill man inte ha någon rännande hos sej, och torsdagar är så nära helgen att man inte hinner stöka till det mer än att det är överkomligt att städa till rätta om man skulle få gäster.

Nu ska jag snart börja med middagen, kycklingklubbor och ris får det bli. Sen när christopher kommer hem ska jag försöka finna motivation till att gå upp och måla. Sen.

Inga kommentarer: