tisdag 13 december 2011

När gråten går överstyr

Shit! Jag är verkligen inne i en otroligt blödig period! ALLT! kan få mina ögon att vattnas! Satt precis och läste en artikel på HT om ett företag som erbjudit BB-personalen gratis bil och bensin för att köra hem asylsökande kvinnor från BB. En fin gest, absolut men inte fan hade jag väl behövt grina?!

För övrigt har jag varit till läkaren idag och känt igenom mina pulsar som för övrigt är perfekta, lika så mitt blodtryck. Mina lungor är också i bra skick, MEN det måste bli ett slut med canserpinnarna! Om jag fortsätter 5 år till kommer jag troligtvis att utveckla någon form av KOL! Då är jag 32! Hejdå idiotpinnar!
Jag har rökt mer eller mindre i 7 år (- graviditeten och amningstiden) Det är ju inte ens speciellt länge!? (Jag var ju en idiot och började heltidsröka efter 20!) Så nu är det slut med det! Jag slutade självmant för ett par veckor sen, men idag fick jag på käften och en ytterligare spark i arslet!
Så: Om ni ser mej med en cigg i näven är det fritt fram att klappa till mej och om möjlighet finnes även toalettspola mej!
Ville bara säga det...

5 kommentarer:

Mia sa...

Bra Lina!! Jag har gjort ett uppehåll med mitt snusande under graviditeten och nu medan jag ammar. Men det vore ju dumt att börja igen. Så jag säger samma sak. Ser du mig snusa så slå mig på käften! Eller... inte så hårt... bara markerande. :) Så jäkla onödigt egentligen. Bra att du har bestämt dig i alla fall. :) Lycka till!!

Åsa sa...

JA! Du kan lita på att jag smäller till dig rejält om jag ser dig röka :D Jag blir så glad att du slutat! Duktiga du.

Paulina sa...

Skönt med vänner man kan lita på! :)

madde sa...

hm... kanske dålig tajming att ja dyker upp efter nyår då eller???? ps. ja fyller 32 IDAG, men ännu inga tecken på kol. Är jag bara naiv nu?!


;P

madde... igen sa...

ps. vet inte om man kan lita på mej i denna frågan så bortse från mitt inlägg. kan bara konstatera att jag INTE blir mognare med åren.