söndag 25 december 2011

Juldagen!

Christopher agerar taxi till fyllskallarna som ska spela på motorgårn, Olle sover och jag sitter i soffan och reflekterar... Det är något man verkligen borde göra oftare. Få lite perspektiv på livet och allt man upplever dag ut och dag in. Idag har vi inte gjort ett dugg egentligen. Fast när man tänker efter lite så har vi gjort hur mycket som helst!
*Vi började dagen med frukost tillsammans, lilla familjen.
*Därefter gick vi en promenad tillsammans.
*Vi gick förbi lunden och tände ett ljus för älskade mamma.
*Vi gick upp till pappa och spelade tv-spel.
*Sen gick vi hem.
*Lunch med lilla familjen.
*Jag och christopher satt på golvet tillsammans med Olle och bara betraktade vårt underverk.
*Vi kröp upp i soffan och tittade på en film tillsammans medan Olle lekte på med sina nya leksaker.
*Jag tog en tupplur.
*Olle fick en försenad julklapp, en gitarr.
*Vi satt och skrattade ihop och var stolta som tuppar när Olle satt och spelade och sjöng!
*Slapp i soffan
*Middag tillsammans
*Mys i soffan alla tre!
*Jag gick och tog ett bad med Olle
*Kvällsmys
*Nattning
*Hejdåpuss och kör försiktigt förmaningar innan Christopher åkte.
Det är väl knappast en "inte gjort någonting-dag". Bara för att man inte åker iväg och gör något "speciellt" betyder det knappast att man haft en meningslös dag, tvärtom! Det blev ju en väldigt meningFULL dag. Ibland glömmer man bort att vi faktiskt är en fantastisk liten familj nu. En familj med en mamma, en pappa och en helt fantastisk son! Jag är inte så mycket för "skryt upp ditt underbara liv-inlägg" och detta är egentligen inget sånt heller. Det är snarare ett inlägg om att verkligen uppskatta vad man har, varje dag! Nog har jag mina sorger, det ska gudarna veta, men samtidigt är ju livet helt fantastiskt! Självklart hade saker och ting kunnat vara bättre, men det kunde varit mycket värre också!
Kanske har jag låtit mej påverkas av all julefrids-propaganda, må så vara hänt isåfall. Jag kommer säkert att fortsätta gnälla över saker och ting. Jag kommer glömma bort att njuta av stunden och uppskatta allt det goda livet har att ge... Men just nu tänker jag bara sitta här och fortsätta njuta!

Inga kommentarer: