tisdag 27 december 2011

Nattgäster

Vi har fått en extrafamilj inneboende, Sandra Fredrik och Signe har flyttat in på övervåningen. Dom trivs tydligen inte i ett strömlöst hus utan vatten och värme :o Men det är trevligt, bara det inte blir för länge ;)
Igår kollade vi på film och åt sötsaker tills vi storknade! Jag och christopher ska börja våra nya sunda liv efter nyår (som vanligt!) så vi måste tömma förråden, och det är mycket att tömma!
Idag tog vi oss en sväng på stan och letade reafynd. Det är något med mej och REA-skyltar, jag dras till som och blir som paralyserad tills jag har köpt något för 50% av ordinariepris. När jag väl betalat och lämnat affären inser jag att jag aldrig kommer att använda mitt "fynd" och inser att jag kastat pengarna i sjön... :/ en hårfärg blev det iaf, och den kommer absolut att komma till nytta eftersom mitt hår just nu har en väldig blandning av fyra nyanser av brunt och GRÅTT?!

Nu har det iaf hänt! Det jag länge fått höra ang. att Olle alltid varit så lätt att få i mat. Han har alltid ätit ALLT som kommit i hans väg och det finns inget stopp på hur mycket han kan få i sej. Till viss del är det fortfarande så, men nu äter han inte vad som helst längre. Han äter bara krov. Korv, korv, korv och åter korv! Fortfarande hur mycket som helst bara det är någon form av korv! Även frukt går i hur mycket som helst, mandariner och bananer är det bästa. Kan det vara så att det är för att han kan äta dessa saker själv? "plockmat" helt enkelt? När börjar dom äta själv? Är det vad han är ute efter? Han kanske tycker sej vara för gammal för att bli matad med mosad mat? Nåväl, det går ju ingen nöd på honom direkt. Fruktsallad med korv till middag?

1 kommentar:

elin sa...

Har en korvfia här hemma jag också, hon älskade mat tills hon var dryga året, nu äter hon lite mat om det inte är korv, helst kall korv...