måndag 19 mars 2012

Ibland är Olle så rolig!

Nu har Olle kommit igång ordentligt med "nej-sägandet" Man visar honom olika saker, han säger "näej" skakar på huvudet och puffar bort saken tills man ger rätt sak, då tar han den och är nöjdast i världen!
Idag har det mesta varit "näej" och gnäll. Nu senast stod jag och hackade lök och paprika till middagen. Olle började gnyla och peka mot bänken. Jag gav honom majskrok: "Näej!" Jag gav honom vatten: "Näej" Jag gav honom en vindruva (som han älskar): "Näej"... lite tvekande, ett leénde och jodå, han tog den ändå... Gnället fortsatte och mej veteligen har han aldrig ätit ren paprika men jag provade ge honom en bit: Rätt! Olle tog paprikabiten, gick till vardagsrummet, satte sej i puffen och smaskade i sej paprikan... Tydligen en höjdare! Jag har släppt en del på mitt sötförbud och Olle har smakat en del fikabröd nu på slutet, men frukt och bär är fortfarande den stora favoriten! Man kan ju hoppas att det håller i sej :)

Snart slutar Christopher så det är bäst jag börjar med maten så att jag inte får några bannor när han kommer hem. Sen blir det afro!

Inga kommentarer: