onsdag 28 mars 2012

Men vad händer?!

Ojojoj, nåt stort håller på att hända mej! Senaste tiden har löpning på åt vis lockat mej, tanken på att springa ett varv i slingan eggar igång något i mej... Problemet är ju att jag i flera års tid haft inställningen "Jag springer inte om jag inte blir jagad" Idag var jag på pierre & co och köpte löparskor till kusinvitamin eftersom de hade kanonpris. Hela dagen har tanken på att jag oxå borde köpa ett par gnagt i mej och när jag väl kom dit hade jag bestämt mej! Om jag går och lixom springer i intervaller måste jag ju få upp flåset så att jag kan springa längre och längre sträckor. Men, tydligen var det inte meningen för min storlek var slut! Det måste väl ändå ses som ett tecken? Ja, det måste det vara... Det måste väl vara nog att jag faktiskt tränar 3 gånger i veckan och äter rätt.
Idag var det en på jobbet som "spanade" in mej, konstaterade att jag tappat några kilo och sa att "nu får det väl räcka". När jag sa att "Ja, 2 kilo till så är jag i mål" svarade hon med "Då blir du ju mager!" Haha. Visserligen är hon en generation över mej, men mager tror jag inte att det finns någon risk för att jag blir. Men det är kul när någon uppmärksammar att man faktiskt tappat några hekton :)

Idag har jag haft en kanondag på jobbet! Massa positiv respons från eleverna på förra veckans lektion, och även dagens lektion verkade uppskattad. Det värmer ett fruset lärarhjärta vill jag lova! Imorgon är det torsdag, det brukar också vara bra dagar och på Fredag ska vi på SM i hassela. Bra vecka! Nästa vecka blir massa påsk-special och sen är det lov- IGEN! Shit, vart tar vårterminen vägen?! Jag har en del kvar i 4:ans matteplanering (skala). Jag har känt mej lugn men börjar omvärdera det lugnet nu, veckorna försvinner och snart är terminen slut!? :o Men det är ju fantastiskt att sommaren snart är här, även om jag som den sanna pessimist jag är även ser hösten och det faktum att jag än så länge är arbetslös då :/

Olles "dagens" är att kliva i och ur leksakslådan, lätt det roligaste som finns... Ah, näst efter att traska runt på diskbänken då.

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Jag sa ju det. Det syns jättemycket att du gått ner i vikt. Du är så jäkla duktig!

Malin sa...

Vad kul att du fått upp motivationen och att det händer saker! Tycker du ska köpa dig ett par löparskor. Jag hatar också att springa men om man har ett par riktiga skor så går det så mycket lättare. Köp ett par som du även kan ha vid träning. Det blir en jäkla skillnad.