söndag 25 mars 2012

Irri irri!

Eftersom Olle blivit sämre idag igen och bara sover/ligger och varken äter eller dricker så ringde jag rådgivningen. Jag förklarade läget och hon var förstående gentemot min oro, tills jag förklarande att han inte kräks utan att allt kommer ut bakvägen. Då vände allt tydligen, för då var det ju en heeelt annorlunda situation, för då går ju vätskan (som han inte dricker) genom kroppen iaf! När jag berättade att han blivit sämre igen och att han bara låg sa hon att det beror på att han är utmattad av sjukdomen. No shit!? Jag fattar väl att det tar på krafterna att vara sjuk flera dagar. Det som oroar mej är att jag inte får i honom vätska, att han börjar bli sämre igen och jag är rädd att han torkar ut! När jag frågar hur jag ska veta om han är uttorkad och behöver dropp igen svarar hon med mild röst: "Men det får inte hända, du måste se till att han dricker och kissar. Du får ta en medicinspruta och spruta i honom vätskeersättning" Men what!? Det är ju inte det att jag inte försöker ge honom vätska, problemet är ju att det inte går! Och någon medicinspruta har jag inte hemma eftersom Olle alltid ätit ur sked! Ang. kisseriet förklarade jag att han kissar dåligt och det är svårt att hålla koll på det. Då tyckte hon att jag skulle lägga papper i blöjan så att jag kan se om det är blött och därmed veta att han kissat. Men eftersom hans diarré är mer rinnande än vatten gör ju det att det är ganska svårt att veta om det är kiss eller diarré, visst? Jag kanske ska ta av honom blöjan svarade jag men det tyckte hon inte ftersom han då skulle bajsa ner golvet/sängen/soffan... Ja, det är klart att han skulle det!
Så då vet jag- INGENTING! Mer än att jag är värdelös som inte får i honom vätska då förståss :/

1 kommentar:

Elin sa...

Stackars liten, vilken maktlöshet du måste känna. Mjölk är ju bättre än inget, om han fortfarande får i sig det. Saft brukar alltid gå i Indra, även när hon är sjuk, allt som är sött typ. Men Olle kanske inte ens dricker det.

Jag hoppas att han piggar på sig snart och att han får behålla det han får i sig.