onsdag 21 mars 2012

Uuuuääääääääääääääh, uuuuuuuuuuuuääääääääääääääh!

Olle var vaken till 21.10 igår, vaknade 23.00 första gången. Sen vaknade han igen strax för 1 och var helt otröstlig, så jag fick snällt masa mej upp... Gjorde välling "Uääääääh, uuuuuuäh, Näe!" Försökte med vatten- samma sak. Gav upp och försökte trösta i en timme men han var otröstlig. vid 2 gav jag honom mjölk, det funkade (som det oftast gör). Men mjölk och hosta är ingen vidare kombination så vi 2.30 efter en hel del vyssande och gungande när Olle äntligen börjat andas normalt och lugnat ner sej kräktes han ner både sej själv och mej. Ombyte och tvätt med våtservetter- Japp, ambitiösare än då är jag inte nattetid. Gråten började om men jag lyckades lura i honom lite slemlösande så vid 3 låg vi i soffan och slummrade. Kl 5 står Olle i fönstret och försöker så ut rutan så att Klasse kan komma in. Jag låtsat som om det regnar och försöker sova vidare... Trött är knappast ens förnamnet på vad jag var. 5.30 kommer Christopher upp och jag tvärvänder mej och lindar in mej i den pyttelilla filten och somnar om. Men det höll inte länge eftersom Christopher kulle åka kl 6! Han tränar innan jobbet och jag försökte förklara för honom att just idag vore en kanondag att skippa träningen och låta mej sova 30 miuter extra, men neeeeeeeeeeeeej, han var ju redan påväg!?!?!  Hur svårt kan det vara att låta bli att gå ut genom dörren?!  Olle blev skogstokig och började grina såfort Christopher gick utanför grinden, sen gick han och hämtade en jävla leksaks-tv och drämde till mej rätt över näsan! Det gjorde mej så arg att jag tvärvaknade! Tog en snus och satte mej och grinade i soffan!

Nu är klockan 7 och jag har sovit en sådär 2 timmar... Misstänker att jag kommer att vara en världelös fröken idag, håller tummarna för att vädret håller i sej för då kan vi ha matte ute. Allt blir lite bättre om jag får vara ute. Ikväll har det bokats bord på medelhavskällarn för firande av Christophers systerson som fyller 18. Kan säga att det känns sjukt olockande!! Tanken har varit att Olle ska följa med faster hem och sova där eftersom Christopher lovat att jobba torsdag-fredag men jag hoppas verkligen att han tar sitt förnuft till fånga och ser till att vara ledig. Olle ska inte vara borta när han är i det här skicket! Och det är betydligen lättare för Christopher än mej att vara hemma från jobbet.

Summa: Olle är billig just nu, men Christopher har havla reapriset!

1 kommentar:

madde sa...

Ha ha ha!!! ok, då väljer jag Palmen... Olle är ju på tok sötare, men en vuxen karl kan man be hå¨lla käften och de är bätte på att snickra.... vilket jag verkligen skulle behöva NU!!!!! NU NU NU!!!! äh... skit samma. själv e bäste dräng. de lärde jag mej för länge lääääänge läääääääääänge sen... ;) tja... fick ja sagt de oxå! i miss u! kom hit!!! kram