tisdag 13 mars 2012

Vart i hela friden är världen på väg?!

Idag har vi varit och hälsat på Therese och William, alltid lika trevligt! På vägen hem stannade vi till på Lidl för att snabbhandla lite. Jag parkerar så nära ingången jag får, går och "löser ut" en vagn men lämnar den vid ingången eftersom det är så galet mycket grua på parkeringen. Jag går tillbaka till bilen, hämtar Olle, vänder mej om, och upptäcker att vangen är borta!! Jag ser en gubbe som är skäligen misstänkt, men jag har ju inga bevis...
Olle hade inga skor så jag kunde inte ställa ner honom utan med honom på armen får jag leta efter mynt i fickorna utan resultat! Gubben som troligtvis stulit vagnen för att köra EN påse i den tar gooood tid på sej så vi går in. Innanför dörrarna hittade jag en vagn med bebis-sits på så jag mulade ner Olle i den. När vi äntligen är på väg in i butiken vänder jag mej om och ser gubbfan ställa tillbaka vagnen, se sej omkring (skäligen misstänkt!) och stoppa 5-kronan i fickan. MIN 5-krona! Ingen summa att snacka om, men det var min handlings 5a, den ligger alltid i bilen med ett enda syfte= Lösa ut kundvagnar! Vem har kontanter idag? Jag har det väldigt sällan så det är faktiskt inte så ofta jag får en 5-krona i min hand...
Jag är sjukt irriterad!!! Varför skulle någon lämna en vagn precis brevid vagnarna? Har man som plan att slösa en 5a så lämnar man väl fan vagnen vid bilen! Det handlade inte ens om 1 minut och jag stod brevid ingången, och även om jag tappat nåt kilo så är jag fan inte osynlig!

Inga kommentarer: