måndag 13 februari 2012

Äta, sova, leva renovering...

Just nu känns det så. Helgen gjorde sitt och suget att bli färdig kom med en rasslande fart. Jag är ju väldigt visuell av mej så jag ser ju redan hur det kommer bli när det är färdigt, även om jag inte alls bestämmt mej för färger och golv osv.
Häromdagen blev jag tipsad om en sida: Byggla.se där man kan hitta väldigt många tips och en hel del inspiration. Dessutom är den perfekt anpassad för "hemmasnickare" allt förklaras tydligt och det finns tom. en byggordlista ;) Bra för mej! Jag har nu blivit medlem och startat projekt "övervåningen på nygatan". Nu vet jag ju att det är flera av er som läser bloggen som är i gång med renovering- gå in och kika ni med :)
Nu när jag är ensam med Olle blir det inget gjort i hans rum, men i huvudet är det så gott som färdigt ;)

Nu har vi precis kommit hem från ÖF och Olle ränner runt för fullt. Hans nya grej är att peta sej i näsan! Han har tydligen upptäckt att det är riktigt roligt oxå för han gör det och skrattar näst intill hysteriskt samtidigt. Hur kul kan det vara? Samtidigt kan jag ju förstå honom "Oooooo, ett hål, där mitt finger passar perfekt! Och när man tar ut finger får man ofta en överraskning!" Jag hoppas bara att han inte kommer på att smaka på överraskningarna ;)

Inga kommentarer: