måndag 6 februari 2012

Så har ju Mellon dragit igång oxå!

Mnjaa, till det första startfältet får jag väl säga... Kingen är ju alltid kingen och jag räknar med att få höra bananen en sådär 511 gånger när jag kommer till jobbet på onsdag. Loreen var klart bäst men Flink?! Why?? Det lät skit och nej, han är inte dådär super kulturell så att man gillar honom av den anledningen heller. Förstår inte hysterin! Sen rubrikerna efter rumptuchen, allvarligt? Var det värt förstasidorna hos både expressen och aftonbladet?
Nej, man får inte taffsa, men jag tror faktiskt inte att han hade någon sexuell tanke med "klämmen". Gubben försökte skojja till det och prettosverige reagerade!

Dopfesten igår blev väldigt lyckad. Det var i st Maria kapell (där mammas begravning ägde rum) och det gjorde faktiskt lite ont i hjärtat att gå in. Men väl inne höll Olle låda och showade loss så alla ledsna tankar drog sin kos. Han spelade Piano med kantorn, Han spelade gitarr med prästen och han sjöng så att det ekade! Åh, vilken underbaaaar son! Sen var det fest på öppna förskolan. Många tyckte nog väldigt synd om Olle som inte fick någon tårta, men han hade fullt upp med annat så han brydde sej inte.
Jag kan erkänna att jo, jag kan nog höja på ögonbrynen till de som trycker i sina små massa sötsaker gång på gång. Jag tycker det är så onödigt. MEN alla kommentarer och blickar som jag fått för att jag inte trycker i Olle socker är minst lika många. Hur kan det vara så provocerande? Olle vet inte vad kakor och godis smakar, han tycker att frukt och bär är sötsaker. Så varför bry sej? Det är klart att han kommer få smaka, han har redan smakat, men ju längre man kan vänta desto bättre känner jag? Men neeej, stackars Olle! :o

Jag har iaf smält vågens resultat nu. Och hur jag än vrider och vänder på det hela så har jag ju fortfarande gått ner iaf. Så jag räknar vidare och hoppas på bättre resultat nästa vecka. Ikväll funderar jag på att testa afro...

1 kommentar:

elin sa...

Indra får inte heller godis här hemma. Nån kaka till helgen om vi får främmande typ. Läsk får hon absolut inte. Förstår inte heller poängen med att trycka i Sina barn godis till mellis och en massa dricka. Saft har indra fått när hon varit sjuk, för att hon ska få i sig vätska, men aldrig läsk.

Men då äter ju inte vi godis heller så det gör sig själv. Godis kommer barn i kontakt med förr eller senare i vilket fall. Mamma brukar kalla mig för sockernazist nu för tiden :P