måndag 6 februari 2012

Hmm!

*Vägning +0.2 Helvete då! Motivationen har tydligen tagit sovmorgon, för den är långt ifrån här... Men men, nya tag är väl det enda rätta antar jag!

*Olle stökar runt här och har redan hunnit möblera om hela vardagsrummet, klockan är inte ens 7 och jag undrar vad dagen har att ge ;)

*Gick och la mej med blött hår igår. Ingen bra idé. Det tyckte nog inte Olle heller för det första han gjorde när han såg mej var att klappa sej på huvudet och ge mej minst sagt skeptiska blickar :D

1 kommentar:

Kajsa sa...

För mig "hjälper det" att ha min vägningsdag på fredagar istället för måndagar. Förr hade jag den på måndag också, men helgen innebär rätt ofta att man fuskar med både det ena och det andra som ger utslag direkt på vågen utan att egentligen ha satt sig på kroppen. Jag kunde ha gått upp på måndagen när jag vägde mig för att på tisdagen (och resten av veckan) ha gått ner igen.

Men när jag bytte känns det mer rättvist efter veckans slit på nåt sätt. Och det man "fuskar" på helgen hinner passera systemet innan det är dags för helvetet (vägningen) igen.

Och så får man motivation att köra på nytt när det är måndag. Istället för att man ska börja veckan med ett nederlag som inte alls är den bästa motivationshöjaren.

Ett tips bara. Långt som en C-uppsats, men ändå.