onsdag 1 februari 2012

One to go

Så, då var skidåkningen (sskidgången) avklarad. ALDRIG MER säger jag, inte ensam iaf. Ni förstår elljusspåret i Iggesund är varken upplyst eller uppmärkt! Så jag slirade iväg och hamnade helt åt helvete fel. I början var det finfina spår men sen tog spåren plötsligt slut (?) De släckta elljusen fanns dock kvar så jag följde dom och tänkte att spåret nog snart kommer tillbaka, men icke! Efter en stund började jag känna att det inte riktigt gick åt rätt håll och sen insåg jag att jag faktiskt inte hade en susning om vart jag var! Kul! Vilse i en bäcksvart skog på ett par jävla skidor! Tog mej i kragen och vände om och kom till en lång nedförsbacke som jag garanterat borde kommit ihåg som uppförsbacke och insåg att jag tydligen lyckats åka fel väg tillbaka oxå... Var pulsen inte hög från början så blev den.
Tyst och rogivande att vara i skogen? My ass! Jag hörde mer ljud än vad jag gör som rastvakt på jobbet! Buh!

Men men, nu är jag hemma och har ett set med så gott som oanvända längdskidor, stavar och pjäxor strl 39 till salu!

2 kommentarer:

Åsa sa...

Galet att det inte är upplyst. Om det inte vore så himla långt att släpa sakerna så skulle jag kunna köpa dem av dig, men nu bor ju du så jäkla långt bort...

Mia sa...

Bra gjort av dig att komma iväg! Det ska du har cred för tycker jag. Sälj inte skidorna! Öva öva öva och testa när det är bättre förhållanden. Ljust till exempel. Jag har precis fått skidor och skulle gärna komma ut och öva nån gång.