måndag 20 februari 2012

voi voi voi

Har jag nämnt att Olle tar sej upp i soffan nu för tiden? Nya grejen är att rida på armstödet... Livsfarligt enligt mej- Störtkul enligt Olle!

Jag har precis lagt Olle nu, men jag tvivlar på att han vill sova. Han har senaste veckan varierat mellan att som vanligt sova två gånger om dagen och att skrälla med att bara sova en. Problemet när han väljer att sova en gång är att han inte sover längre utan han plockar bara bort 1½ timmes smn vilket resulterar i att han blir trött och gnällig. Han behöver sova mer/dag. Hur kommer man till rätta med det? Om man tar bort en lur, kommer han själv att fatta att han måste sova längre och gra det efter ett par dagar? Eller ska man tvångsöva honom två gånger om dagen ändå? Snurrigt det blev nu då :/ Att bara ta en vila funkar ju inte eftersom han glömt bort hur man sitter/ligger stilla och vilar vaket...

Tror vi skippar Öppna förskolan idag och brassar in till stan istället. Jag funderar på att köra någon form av detox och rena kroppen så jag tänkte kolla in vad hälsokost har att erbjuda... Någon som testat detox?

Inga kommentarer: