söndag 5 februari 2012

Söndag

Guuuud vad kallt det är! Vi eldar som dårar, men det ger ingenting! Brrrrrr! Så nu har jag skrivit om kylan...

Helgen har varit väldigt lugn. Christopher har satt gips på väggarna och i taket på övervåningen och på nåt sjukt vis triggade det igång inredningstarmen och suget som varit som bortblåst grep tag i mej igen. Nästa helg ska vi bara fokusera på övervåningen! Jag ska måla alla lister och skit i Olles rum, även taket ska fräshas upp och med lite jävlaranamma kanske jag hinner få upp nya väggar oxå. Just nu sitter det en trasig strukturtapet där så jag måste sätta upp en "täcktapet" (minns inte vad det heter) för att få väggarna jämna. Sen tror jag faktiskt att jag ska måla väggarna i hans rum. Det finns ju så sjukt många häftiga tapeter men jag vet ju faktiskt inte vad Olle gillar om två-tre år så vi väntar med tapeter tills dess. Nytt golv ska det in oxå och jag försöker just nu övertala christopher om att det är där vi ska lägga krutet. Har hittat ett såååå fint golv, men ganska dyrt :/ Åh, vad jag vill få klart övervåningen nu så att vi kan "flytta upp".

Igår var jag och Olle på buspalatset, men jag tror han är allergisk mot lokalen, hans hosta blir sju gånger värre när vi är där. Därför vi stannade bara en timme... Sen har vi faktiskt bara varit hemma, det är ju för kallt för att vara ute så vi försöker göra det bästa av att vara inne helt enkelt.

Kl 14 idag ska jag och Olle till kyrkan, och därefter ska vi på dopfest. Kan bli kul, vi får väl se hur många vi blir...

Vad ska ni göra på tisdag förresten? Vill ni komma hit och leka lite med mej och Olle? :)

Inga kommentarer: