lördag 11 februari 2012

wiiiho!!

Energin kom!! Hittills idag har jag: Dammat av allt som skulle målas. Skruvat bort allt som var i vägen (rullgardiner, fönsterbrädor osv) Rivit all el (återkommer till det) Grundat alla lister, gjort ytterligare en srtykning på alla lister och målat taket! Rivit bort matta och lister i trappen. Och klockan är 13!

Jo, elen ja... Christopher brukar tycka att jag är jobbig när jag kommer och frågar om självklara saker hela tiden. Så idag struntade jag i det, jag tog mina egna beslut och handlade utifrån mina initiativ. Så när jag skulle till att måla alla lister (målar dom på plats) rev jag bort alla kablar så lixom var i vägen, så tog jag bort alla eldoror oxå, för dom var oxå ivägen. Det var tydligen fel! Inte bra! Christopher kom in, såg och suckade högt. Så nu måste vi tydligen byta ut all el i Lillis rum oxå... Lika bra tyckte jag. Onödigt och dyrt tyckte Christopher.

Men vad kul vi haft! Vi har varit i varsitt rum (samma rum har vi rpovat och det slutar aldrig bra). Men vi har tittat in till varandra, pratat och skojjat massvis från varsitt rum. Christopher har kommit på väldigt många variernde fula svordommar, och jag har skällt och sagt att han måste vårda sitt språk bättre. Det är ganska underhållande att lyssna på Christopher. Ena sekunden svär han en lång harang, andra sjunger han i falsett med i Whitesnake "here i go agian" och i nästa nynnar han på "Mors lilla Olle" :)

Det var välbehövligt med en sån dag för oss, det var länge sen vi bara ungicks och hade kul, bara vi två... Tänk att det behövdes en dags renovering för det. Lite pirr i magen på nåt vis ;) Ganska skönt med barnfritt också, för fortsätter det såhär lär det inte bli barnvänligt ikväll  :o (förlåt för informationen svärisar, men jag antar att ni gärna ser ytterligare barnbarn, och det krävs träning för att åstadkomma något så fantastiskt som Olle igen)

Nu tänker jag faktiskt slappa lite i soffan innan jag gör ett städryck innan jag ska piffa mej inför kvällens galej :)

Inga kommentarer: