torsdag 9 februari 2012

Energi tack!

Åh, övervåningen lockar mej verkligen nu, jag vill flytta upp! I helgen ska vi slita som djur och mitt fokus kommer att ligga på Lillis rum. Christopher håller på i tv-rummet och trappen. Trappen! Den hade jag förträngt, och nu måste jag plötsligt bestämma hur jag vill ha den :O Ska vi sätta matta? Lägga laminat? (lika som i överiga övervåningen) Slipa och måla? Jag tror att jag vill måla den, men vilket jäkla jobb! Och i vilken färg vill jag måla den? Vit? Trååååkigt. Svart? Typiskt mej! Röd? Lila? Ah...
Ev. ska vi köpa golv på söndag, väggarna kommer att bli ljusa av något slag, men jag vill gärna bryta av med en färg någonstans... Det är lite svårt att förklara men så här är "planlösningen":
Ser ni vart trappen kommer upp? Kanske man skulle köra med vita väggar och ha en färgad tapet (typ lila/vit/silver) i "trapphörnet"? Eller blir det knäppt? Golvet kommer troligvis att bli åt det ljusgråa hållet.
Problemet är att jag har ett jäkla sug att bli färdig, men jag känner att jag saknar energin... Tänk om vi hade en sådär 100 000 till övers, då kunde vi bara leja bort allt, dra på minisemester och komma hem till en färdig övervåning *drömmer*

3 kommentarer:

Emma sa...

Ja, ni håller med på med övervåningen ser jag... förstår om ni längtar :) Man önskar verkligen att man hade både mer tid och ork! jag kan ju inte göra nåt direkt på dagarna, så kvällarna är det enda vi har och ibland blir det inte så många timmars jobb där uppe, så det går verkligen saaaaaktaaaa fram...

Mia sa...

Åh va kul med bilder! Det där fixar ni! Heja heja!! :)

Anonym sa...

Hej Paulina,
så kul att ni ska dra igång en renovering. Det är stora projekt på gång, så roligt och spännande. Jag tycker det vore fint att få följa ert projekt.

Jag jobbar på Byggla.se, där man visar upp sina renoveringar, följer andras husprojekt och får inspiration. Vill du få hjälp med hur du ska göra med trappan kan du antingen fråga våra bygglare eller kika hur de gjort sin trapp. Samma sak gäller tapetval eller golvet. Tycker du Byggla låter kul kan du maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer. Då jag kan även erbjuda ett litet tack för ditt intresse :)
Lycka till med renoveringen!
Mvh
Vendela