måndag 6 februari 2012

Ojojoj...

Jag som tycker att tårarna hållt sej borta länge... Tittar just nu påMc-patrullen på 4an och gråter en flod då en 6-årig pojke blivit påkörd och ramlat av cykeln. Pojken är vid medvetande, och dom misstänker en benfraktur. Men oj, så han gråter! Han har så ont, han är rädd och han är chockad! Tänk första gången Olle gör sej så illa att han behöver åka ambulans! Ja, för det lär ju hända, hur ska jag då stå ut?!?!

Idag har vi varit på öppna förskolan och därefter åkte vi till stan för att leta pyamas till Lillis. Vi kom hem med 5 tröjor och en mössa istället :o Jag är för snål för att betala 150 spänn för något han ska sova i bara... Dessutom inser jag att han troligtvis behöver sova i body hädanefter om blöjan ska få sitta på plats. Sen vi kom hem har han sovit och jag har rensat ur hans garderob. Rensade och rensade, kastade, la undan, gjorde en "till-farmor-påse" men ändå fick inte allt plats. Olle behöver verkligen få ett rum, och det snarast!

Ikväll funderar jag som sagt på att testa Afron. Igår var jag på cross och imorgon är det pump. Jag önskar att jag kunde sprida ut träningen mer under veckan men passen ligger så "illa" att det blir tre dagar i rad med träning, sen 4 dagar utan... Men nu när rysskylan är borta kan man ju faktiskt masa sej ut och gå de andra dagarna. Crossen är skitjobbig precis under passet men sen känns det knappt. 30 minuter känns för kort, samtidigt som jag vet att jag aldrig skulle palla 60 minuter... 45 vore perfa!

Inga kommentarer: