måndag 13 februari 2012

Det är mååååndag morgon...

När Olle väljer att slå upp sina blå före 05.30 brukar man ibland kunna lura honom att somna om med en flaska välling. Idag vaknade han 05.23 och vällingen funkade inte som något annat än en riktig energi-boost! Sådana gånger är det en jäkla tur för honom att han är söt! ;)

Sitter som ett vrak i soffan nu och kom nyss på att det är måndag- vägnig. Det var trevligare den här veckan vill jag lova. Vågen visade 65,3! Vet ni hur länge sen det var jag var nere på 65 och svävade?! Första delmålet är 1,3 kg bort. Och det känns faktiskt inte helt orimligt... Målvikten känns fortfarade ganska långt borta, men det är väl det som är poängen med delmål antar jag. Egentligen har jag ju ite tappat så mycket eftersom jag började på 67,5 (-2,2) Men det är ju närmare till delmålet än startvikten iaf. Och jag har troligtvis tappat annat än vätska, och det är ju bra! Uch, jag vet inte riktigt hur det står till med motivationen :/ Eh, nu ska jag sluta dravvla och hoppas på att det visar neråt nästa vecka också :)

Idag står öppna förskolan på schema, därefter har vi inga planer förens kl 18 då Olle ska vara med morfar och jag ska iväg och dansa Afro :) christopher drog till dalarna i morse och kommer hem imorgon.

Ha en trevlig dag!!

3 kommentarer:

Kajsa sa...

Härligt! Bra jobbat där!

Elin sa...

Kämpa på!
Det är ju oftast så att det man inte går ner under förlossningen och amningen är just "ätkilon" det man ätit sig till. Det må låta hårt men så är ju sanningen, själva mammakilona går man ju oftast ner men de flesta fungerar ju faktiskt som så att dom äter lite mer under graviditeten, antingen så unnar man sig eller så är man hungrig helt enkelt, och det är lättare att gå halvhungrig när man inte väntar barn än när man har någon annan att tänka på som bor ini en.

Jag har panik inför nästa graviditet (om det nu blir nån) tänk om jag går upp i vikt då, hur stor kommer inte den bäbisen bli om Indra vägde 4,5???

dino sa...

2 kilo är ju för fasen skitbra!!
Va grym du är!