lördag 25 februari 2012

Gah!

Av alla mornar hade jag verkligen behövt sovmorgon idag. 05.20 känns på något vis inte okej en lördag... En kort period kunde man få ligga kvar i sängen om man slog på tv'n men nyhetens behag har lagt sej hos Olle och Tv är ointressant. Jag har alltid försökt att hålla Olle ifrån tv-tittande, men nu ångrar jag mej. Ååååh, vad skönt det vore om man kunde slå på barnkanalen och sitta och mysa i soffan på morgonen. Men neeeej! Här är det full fart! Olle är jätteduktig på att leka själv och brukar snarare bli lite irriterad om man är med och stör i hans lekande, på dagtid, men på morgonen ska man sitta och plocka och sjunga och engagera sej. Tyvärr är min hjärna inte påslagen före 07.00, vilket egentligen borde vara en bra tid :/

Eh, jag är trött helt enkelt!

1 kommentar:

elin sa...

Snart så är tv:n intressant och då får man ligga och dra sig. Indra tittade inte heller på tv tidigare men nu när hon börjar närma sig två år kan hon faktiskt sitta stilla och titta i en halvtimme ungefär. Hon blir dock arg när bolibompa tar slut och något annat börjar, då skriker hon bompaaaa rakt ut :P sen är det inte intressant längre.

Fast tv är ju inte bra för barn, max 20 minuter åt gången och inte mer än en timme om dan typ. Men ibland är man ju så jävla trött....